Pazartesi, Ekim 6, 2025
Ana SayfaHaberOtomobilToyota Dünyanın En Değerli Otomobil Markası Oldu, Tesla 4. Sıraya Geriledi.

Toyota Dünyanın En Değerli Otomobil Markası Oldu, Tesla 4. Sıraya Geriledi.

“Brand Finance, Dünyanın en değerli otomobil markalarını açıkladı. Açıklamada Hyundai, Mercedes ve Toyota Tesla’nın önünde yer alırken, BMW sadece bir sıra geride kaldı.”

  • Brand Finance analistlerine göre dünyanın en değerli otomobil markası Toyota.
  • Tesla, otomobil üreticileri arasında ancak dördüncü, genel olarak ise 36. sırada yer alabildi.
  • Çalışmada Tesla’nın değeri 43 milyar dolar, Mercedes’in değeri 53 milyar dolar, Toyota’nın değeri ise 66 milyar dolar olarak belirlendi.

Elon Musk’ın kişisel serveti 2024’te çok ciddi büyümüş olabilir, ancak aynı şey onun yönettiği otomobil üreticisinin değeri için söylenemez. Tesla’nın değeri, 2025 Brand Finance raporuna göre yüzde 26 düştü ve bu da onu otomobil markaları arasında dördüncü sıraya düşürdü.

Brand Finance, Tesla’nın toplam değerini 2024’te bu sefer 58,3 milyar dolardan ve 2023’te 66,2 milyar dolardan 43 milyar dolara düşürdü. Bu düşüş hem Mercedes’in hem de Hyundai Grubu’nun Tesla’yı geçmesine olanak sağlıyor. Mercedes şimdi 53 milyar dolarlık bir değerlemeyle (yüzde 11’lik bir düşüşe rağmen) ikinci sırada yer alırken, Toyota 64,7 milyar dolarla en değerli otomobil markası olarak çok önde kalmaya devam ediyor – etkileyici bir yüzde 23 artış.

İlgili: JP Morgan Analisti, Tesla’nın Kârlarının Trump Yönetimi Altında %40 Oranında Düşebileceğini İddia Ediyor

Çalışmanın hesaplamaları sadece hisse senedi performansına veya basit satış rakamlarına dayanmıyor, aynı zamanda markalara yönelik tutumları vurgulamak için tasarlanmış binlerce anketten alınan geri bildirimleri, lisans anlaşmalarını ve daha fazlasını da hesaba katıyor .

Brand Finance, Tesla’nın yaşlanan araç serisinin düşüşten kısmen sorumlu olduğunu, ayrıca siyasi dünya da dahil olmak üzere otomobil endüstrisinin dışındaki faaliyetleri ve görüşleri kutuplaştırıcı olan tartışmalı patronunun da sorumlu olduğunu öne sürüyor. Sadece bu hafta, Musk , bazıları tarafından Başkan Trump’ın göreve başlama töreni sırasında Nazi selamı olarak yorumlanan bir el hareketiyle bir tartışma dalgası başlattı .

Brand Finance CEO’su David Haigh , CNBC’ye “Onu harika bulan insanlar var, ancak bu fikri benimsemeyen çok kişi var,” dedi . “Elektrikli araç satın alıyorsanız, kişiliğinin şirketinin arabalarından birini satın almak isteyip istemediğinize dair görüşünüzü etkilemesi oldukça olasıdır, ancak bu birçok faktörden yalnızca biridir.”

2025’in En Değerli Otomotiv Markaları

Genel sıralamaİsimÜlke
18ToyotaJaponya
23Mercedes-BenzAlmanya
29HyundaiGüney Kore
36TeslaABD
37BMWAlmanya
40PorscheAlmanya
61VolkswagenAlmanya
70HondaJaponya
86FordABD
127AudiAlmanya
158Ferrariİtalya
167BYDÇin
176ChevroletABD
200KiaGüney Kore
203Volvoİsveç
226NissanJaponya
230LexusJaponya
346RenaultFransa
385JeepABD
391SubaruJaponya

Tesla’nın cazibesi her yerde azalmadı. Markanın, birisinin arabalarını satın alma olasılığını temsil eden ‘değerlendirme puanı’, Mercedes ve büyük Çinli tehdidi BYD tarafından geride bırakıldığı Avrupa’da %21’den %16’ya düştü. Ancak, ABD’de ankete katılanlar Tesla’ya daha olumlu baktılar.

Brand Finance’in araştırması yalnızca otomobil üreticilerine değil, birçoğu Toyota’dan bile çok daha değerli olarak derecelendirilen tüm alanlardaki markalara bakıyor. Tesla genel olarak 36. sırada yer alırken (2024’te 18. ve 2023’te 9. sırada yer alırken), Mercedes 23. (’24’te 17.) ve Toyota 18. (’24’te 19.) oldu, ilk 17 pozisyonda hiçbir otomobil markası yok.

Genel olarak bakıldığında Apple 574,5 milyar dolarlık değerlemeyle ilk sıraya yerleşirken, onu 461,1 milyar dolarla Microsoft, 413 milyar dolarla Google, 356,4 milyar dolarla Amazon ve 137,2 milyar dolarla Walmart takip etti.

Kaynak

RELATED ARTICLES

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

Son Eklenen Haberler

Son yorumlar